Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor är i kraft från och med den 1.10.2022.

Webshop

Joulupallo.fi, företagets namn: Joulupallo Dahlvik Ab Oy (3280999-8), tfn 0458698968

Webhopen säljer produkter till myndiga privatpersoner. Produkternas pris innehåller moms 24 %, en del 10 %.Vi erhåller rätten till ändringar i priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkterna beställs från webshopen genom att lägga till produkter i varukorgen och betala produkterna via nätbetalningstjänsten. Alla personuppgifter behandlas konfidentiellt. Kontaktuppgifter som lämnas i samband med beställningen används inte till andra ändamål än till beställningens leverans eller till att utreda oklarheter i samband med leveransen, om inget annat nämns. När du beställer från webshopen, förutsätts det att du har bekantat dig och förbundit dig med de gällande leveransvillkoren.

Vi erhåller rätten att återkalla beställningen om det har varit ett uppenbart fel i prisuppgifterna (t.ex. priset har varit betydligt lägre eller högre eller det har varit 0 €). Vid tidigare nämnda fall kontaktar vi dig snarast möjligt och berättar om det felaktiga priset.

Betalning och betalningssätt

Betalningsförmedlare
 
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.
 
Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Genom att lämna information vid kassan godkänner du Paytrail Oyj:s villkor och genom att trycka på Köp godkänner du Joulupallo Dahlvik Ab Oy:s allmänna villkor.

Beställnings- och betalningsbekräftelse

När vi har mottagit din beställning, skickar vi omedelbart en beställningsbekräftelse med information om din beställning. Kontrollera alltid innehållet i beställningsbekräftelsen. Om du har frågor, kontakta vår kundtjänst snarast möjligt. Spara beställningsbekräftelsen ifall du behöver kontakta vår kundtjänst. När du uträttar dina ärenden i kundtjänsten, ha alltid ditt möjliga kundnummer och beställningsnummer till förfogande. Kontrollera alltid att paketets innehåll motsvarar produkterna på din beställningsbekräftelse.

Du kan kontakta vår kundtjänst per tfn 0458698986

E-post: info@joulupallo.fi

Leveranssätt och -kostnader

I Leveranskostnaderna ingår post och packningskostnader. I varukorgen ger vi en uppskattning om leveranskostnader enligt det leveranssätt som i första hand används. Exakta leveranskostnader ser du när du väljer betalnings- och leveranssätt. Leveranssätten som finns till ditt förfogande beror på innehållet i varukorgen och på produkternas sammanlagda vikt. Du kan vid kassan välja det leveranssätt som passar dig bäst och för vilken de exakta kostnaderna vid kassan har getts.

Leveranstid

 Våra vanligaste leveranstider i Finland varierar beroende på beställning och leveranssätt. Vi har informerat om avvikelser i leveransuppskattningarna om det i varukorgen finns produkter som inte finns i lager och vi meddelar också om eventuella fördröjelser genast efter beställningen.

Vi ansvarar inte för fördröjelser p.g.a. force majeure eller indirekta men som dessa fördröjelser förorsakat. Webshopen meddelar på sin sida om avvikande leveranstider.

Returvillkor

 Våra produkter har 14 dagars bytes- och returrätt. OBS! Detta gäller inte produkter med namn som kunden har valt, dessa produkter har ingen bytes- eller returrätt. Var alltså noggrann med att du skriver namnet du valt rätt i fältet för tilläggsinformation.

Kostnaderna för byte eller retur är för dig paketets leveranskostnader.

Om du vill byta eller returnera produkter, gör så här.

  1. Skicka e-post till info@joulupallo.fi och berätta vilken produkt du vill byta till eller om du vill returnera produkten. Det är viktigt att vi snabbt får informationen så att vi kan returnera betalningen snarast möjligt (kreditkort/faktura). När vi har svarat på e-posten kan du returnera produkten.
  1. Packa ner produkten i försäljningsskick och sänd det tillbaka som ett postpaket. Betala postavgiften och skicka en bild av kvittot till vår e-post. Beroende på paketets storlek kan leveranskostnaderna vara större än leveranskostnaderna vid beställningen. Vi ger dig råd för att hitta det bästa alternativet i vårt svar på e-posten om returneringen. Joulupallo Dahlvik Ab Oy, Bråtövägen 74, 68500 Kronoby. Kom ihåg att lämna dina kontaktuppgifter i samband med returneringen.
  1. Vi returnerar priset du betalt snarast möjligt beroende på betalningssätt, dock senast om 14 dagar.Beställningar som betalats via nätbanken eller med kreditkort returneras direkt på ditt konto. Kom ihåg att lämna ditt kontonummer! Produkter som beställts på faktura, strävar vi i första hand till att dra av direkt från fakturan.

Outlösta paket

Ett outlöst paket är inte samma sak som returnering eller ångerrätt. För ett outlöst paket som det inte har gjorts ett ångermeddelande om, tar vi ut leveranskostnader.

 

Problemsituationer

Om produkten har kommit bort eller blivit skadad under leveransen eller om den annars inte motsvarar din beställning ska du meddela om felet senast inom 7 dagar skriftligen till adressen som meddelats i punkten Returvillkor eller ringa numret som meddelats i kontaktuppgifterna. Om paketet klart och tydligt har skadats i leveransen skall ni omedelbart lämna in en reklamation till transportbolaget som ni valt som leverantör.

Varukorg