Leveransvillkor

Dessa leveransvillkor är i kraft från och med den 1.10.2022.

Webshop: Joulupallo.fi
Företagets namn: Joulupallo Dahlvik Ab Oy
Fo-nummer 3280999-8
 Telefon +35845 86 98 986

Webhopen säljer produkter till myndiga privatpersoner. Produkternas pris innehåller moms 24 %, en del 10 %. Vi erhåller rätten till ändringar i priser och leveranskostnader. Kunden bör ha en permanent adress inom webshopens leveransområden, för att handla från webshopen. T.ex. postbox adresser, hotell adresser eller motsvarande tillfälliga adresser anses inte vara permanenta adresser. Om du önskar leverans till en sån adress, var vänlig och kontakta oss före du handlar i webshopen, så att vi kan säkerställa ett en leverans kan göras till önskad adress.   

Beställning

Produkterna beställs från webshopen genom att lägga till produkter i varukorgen och betala produkterna via nätbetalningstjänsten. Alla personuppgifter behandlas konfidentiellt. Kontaktuppgifter som lämnas i samband med beställningen används inte till andra ändamål än till beställningens leverans eller till att utreda oklarheter i samband med leveransen, om inget annat nämns. När du beställer från webshopen, förutsätts det att du har bekantat dig och förbundit dig med de gällande leveransvillkoren.

Vi erhåller rätten att återkalla beställningen om det har varit ett uppenbart fel i prisuppgifterna (t.ex. priset har varit betydligt lägre eller högre eller det har varit 0 €). Vid tidigare nämnda fall kontaktar vi dig snarast möjligt och berättar om det felaktiga priset.

Betalning och betalningssätt

Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs av, och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7), i samarbete med banker och kreditinstitut. Vid betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort, syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen, och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Genom att lämna information vid kassan godkänner du Paytrail Oyj:s villkor, och genom att trycka på Köp godkänner du Joulupallo Dahlvik Ab Oy:s allmänna villkor.

Beställnings- och betalningsbekräftelse

När vi har mottagit din beställning, skickar vi omedelbart en beställningsbekräftelse med information om din beställning. Kontrollera alltid innehållet i beställningsbekräftelsen. Om du har frågor, kontakta vår kundtjänst snarast möjligt. Spara beställningsbekräftelsen ifall du behöver kontakta vår kundtjänst. När du uträttar dina ärenden i kundtjänsten, ha alltid ditt möjliga kundnummer och beställningsnummer till förfogande. Kontrollera alltid att paketets innehåll motsvarar produkterna på din beställningsbekräftelse.

Du kan kontakta vår kundtjänst per tfn 045 86 98 986
E-post: info@joulupallo.fi

Leveranssätt och -kostnader

I leveranskostnaderna ingår post och packningskostnader. I varukorgen ger vi en uppskattning om leveranskostnader enligt det leveranssätt som i första hand används. Exakta leveranskostnader ser du när du väljer betalnings- och leveranssätt. Leveranssätten som finns till ditt förfogande beror på innehållet i varukorgen, och på produkternas sammanlagda vikt. Du kan vid kassan välja det leveranssätt som passar dig bäst och för vilken de exakta kostnaderna vid kassan har getts.

Leveranstid

 Vi strävar till att ha din beställning packad och klar för leverans inom 1-2 dagar från att vi mottagit din beställning. Detta gäller de produkter som finns i lager, ifall du beställer personliga produkter, på vilka det målas ditt valda namn för hand, kan leveranstiden vara 4-5 dagar. Om någon fördröjning sker efter att vi mottagit din beställning, så meddelar vi det åt dig så fort vi vet. 

 Våra vanligaste leveranstider varierar beroende på beställning och leveranssätt. Vi har informerat om avvikelser i leveransuppskattningarna om det i varukorgen finns produkter som inte finns i lager och vi meddelar också om eventuella fördröjelser genast efter beställningen.

Vi ansvarar inte för fördröjelser p.g.a. force majeure, eller indirekta händelser som dessa fördröjelser förorsakat. Webshopen meddelar på sin sida om avvikande leveranstider.

Ifall du väljer hämtning som leveranssätt, så meddelar vi åt dig via e-post eller textmeddelande när din beställning är klar att hämtas. Beställningen kan hämtas på förljande adresser:
-Bråtövägen 74, 68500 Kronoby, Finland
-Stortåget 2, 67600 Karleby, Finland (Hälls Garage bilmåleri)

Returvillkor

 Våra produkter har 14 dagars bytes- och returrätt. Denna tid startar från att du har mottagit paketet, och inom 14 dagar ska du ha kontaktat oss angående bytet eller returen.  

OBS!
Detta gäller inte produkter med namn som kunden har valt, dessa produkter har ingen bytes- eller returrätt. Var alltså noggrann med att du skriver namnet du valt rätt i fältet för tilläggsinformation, texten kommer att målas så som den anges där.

Kostnaderna för byte eller retur betalas av kunden, och kostnaden är paketets leveranskostnader. Observera att kostnaderna för att returnera paketet kan vara högre än ursprungliga leveranskostnaden.

Om du vill byta eller returnera produkter, gör så här:

  1. Skicka e-post till info@joulupallo.fi och berätta vilken produkt du vill byta till eller om du vill returnera produkten. Det är viktigt att vi snabbt får informationen så att vi kan returnera betalningen snarast möjligt (kreditkort/faktura). När vi har svarat på e-posten kan du returnera produkten.
  1. Säkerställ att produkten är i nyskick (vi betalar endast för produkter som går att sälja) Packa produkten bra, rekommenderas att du packar den i orginalförpackningen, och sänd det tillbaka som ett paket, vi rekommenderar att du använder samma leveranssätt som när du beställde. Betala avgiften och skicka en bild av kvittot till vår e-post. Beroende på paketets storlek kan leveranskostnaderna vara större än leveranskostnaderna vid beställningen. Vid behov kan vi ge dig råd för att hitta det bästa alternativet.
    Returadressen är:
    Joulupallo Dahlvik Ab Oy
    Bråtövägen 74
    68500 Kronoby
    Finland

    Kom ihåg att lämna dina kontaktuppgifter i samband med returneringen.

  1. Vi returnerar priset du betalt snarast möjligt ifall du väljer retur, men senast om 14 dagar efter att paketet har kommit till oss. Vi förbehåller oss rätten att kontrollera skicket på den returnerade varan innan vi returnerar betalningen. Beställningar som betalats via nätbanken eller med kreditkort returneras direkt på ditt konto, så kom ihåg att lämna ditt kontonummer. De produkter som beställts på faktura, så strävar vi i första hand till att dra av direkt från fakturan.

    Ifall du har valt att byta varan till en annan, så skickar vi den nya varan genast din retur anländer till oss. 

Outlösta paket

Ett outlöst paket är inte samma sak som returnering eller ångerrätt. För ett outlöst paket som det inte har gjorts ett ångermeddelande om, tar vi ut leveranskostnader.

Problemsituationer

Om produkten har kommit bort eller blivit skadad under leveransen, eller om den annars inte motsvarar din beställning, ska du meddela om felet skriftligen. Detta ska göras senast inom 7 dagar till adressen som meddelats i punkten Returvillkor, eller genom ringa numret som meddelats i kontaktuppgifterna. Om paketet klart och tydligt har skadats i leveransen skall ni omedelbart lämna in en reklamation till transportbolaget som ni valt som leverantör. Observera att du bär ansvaret för en skadad produkt ifall du har tagit emot leveransen, så om paketet verkar skadat, acceptera inte leveransen, utan gör en anmälan om saken direkt.

Leveranser till andra länder, och utanför EU

Vi har inte alla länder tillsatta i våra leveransval, men om du önskar göra en beställning, så är du välkommen att kontakta oss direkt.

Notera att våra priser är i Euro. För att beställa till ett land som inte täcks av våra leverans val, gör så här: 
Skicka oss ett meil till info@joulupallo.fi med de produkter du vill beställa. Vi går igenom beställningen att allt finns i lager, och skickar dig en bekräftning samt meddelar om vilka leveransalternativ som finns och deras kostnader. Vi sänder sedan en räkning på din beställning, märk väl att på beställningar till länder som är utom EU kan skatter och avgifter tillkomma. 

 

 

Varukorg